بالفيديو- مرتضى منصور للبلتاجي: أنت مين !!.. ومعركتي القادمة مع سامح عاشور

أخبار مصر


أعرب المستشار مرتضي منصور عن استياءه مما قاله الدكتور محمد البلتاجي أمين عام حزب الحرية والعدالة عن حكم براءة جميع المتهمين في قضية موقعة الجمل ووصفه بأنها مهزلة وأن منظومة العدل على المحك في مصداقيتها وثقة الشعب فيها.

وأضاف خلال مداخلة هاتفية مع الإعلامية عزة مطصفي في برنامج استوديو البلد علي قناة صدي البلد : عيب يا بلتاجي وانت مين انت وطالع منين,عمالين تتمنظروا انت وحسن البرنس انتم مين انتم .

وتابع : انا كنت بقول لأحمد عز في عز جبروته يا ظالم , وانا من قلت لنظيف اتقي ربنا, وقلت لزكريا عزمي في جبروته انت اللي قتلت 2000 واحد في العبارة .

ووجه مرتضي منصور حديثه للبلتاجي قائلا: عامل لك مفاجأة مين اللي قتل الثوار وما أسمعش صوتك تاني ,انت أسأت لجماعة الإخوان المسلمين والناس المحترمين اللي في الجماعة,عيب يا محمد يا بلتاجي العب اللعبة دي بعيد,أنا كنت فاكرك تطلع تقول ان مرتضي منصور سبق الرئيس مرسي عندما كان عضوا في برلمان 2005 وقدم قبله استجوابا عن حادثة قطار الصعيد 2005,وانت كنت فين ومين انت وظهرت امتي وكنت مستخبي فين؟.

وأضاف:لم أهرب في شقة ابنتي , وقد اعطيت المحاماة أكثر مما أعطاها سامح عاشور ومعركتي القادمة معه ,وهو وصمة عار في تاريخ المحاماة, ولن أتسامح معه بعد ما سابنا وهرب وطرد ولادي والمحامين المحترمين اللي راحوا له.