سبايدر: الألتراس هجموا علينا في المنصة وهدموا الخيم وضربونا .. ومش نازل تاني

أخبار مصر


قال أحمد سبايدر الاعلامي المُعتزل، إن البلطجية قاموا بالهجوم على معتصمي المنصة للمرة الثانية خلال أيام، مضيفاً أن جماعة الإخوان منذ يومين قاموا بضربه وحرق الخيام أمام القصر الجمهوري.

وأضاف سبايدر: لسه الناس بتاعتنا مُتصابة في المستشفيات والنهارده هجموا علينا في المنصة فجاه وكسروا الستيج والشادر اللي كان بينام فيه المعتصمين هو والخيم ولعوه ده غير الستات والبنات والشباب اللي اتصابوا .

وتابع سبايدر ، في تدوينات على صفحته بشبكة التواصل الاجتماعي فيس بوك : أنا مش تازل تاني وبقولكم كتكم القرف، انتوا ماتستحقوش ان الواحد يتمرمط في الشوارع عشان خاطركم، والنهاردة قناة السويس اتباعت لقطر وجريده الدستور اتقفلت زي متقفلت الفراعين من يومين، والدور جاي علي جريدة الوطن، وعلي رقابتكم كلكم وانتوا لسه قاعدين في بيوتكم مش نازل من بيتي تاني لغاية ماتحسوا بالخطر وتنزلوا قبلي ألبس ياشعب.

يُذكر أنه وقعت أمس الأحد اشتباكات بالأيدي و الحجارة بين شباب مُشجعي نادي الزمالك أولتراس وايت نايتس ، وأنصار توفيق عكاشة من معتصمي المنصة أمام النصب التذكاري بمدينة نصر, وانتهت بانسحاب المعتصين من أمام المنصة، بعد حدوث إصابات من الجانبين.